5 - Claim PTFT : Pertanyaan Status Tuntutan


5.1 Untuk semakan status tuntutan, Pilih menu FinEPayroll,menu Tuntutan Syarahan Sambilan,
      menu Pertanyaan Status Tuntutan



5.2 Masukkan No. Pekerja & Tahun Tuntutan,kemudian Carian.Jumlah tuntutan tersenarai



5.3 Pastikan column "Disemak Oleh" tercatit nama KPP / Koordinator Kursus membuktikan
      tuntutan telah disemak oleh KPP / Koordinator Kursus."Tkh Semak" pula tercatit tempoh masa
      KPP / KK menyemak dokumen.Manakala column "Diluluskan Oleh" & "Tkh Lulus" tercatit
      nama Penolong Rektor dan tempoh masa PR meluluskan dokumen tuntutan.Status tuntutan
      akan tercatit "Pengesahan Dokumen" bila Bahagian Bendahari menerima Dokumen tuntutan.
(untuk status kelulusan dokumen sila berhubung terus setiausaha pejabat pen. rektor di Aras 5,Bangunan Pentadbiran@ext 8144)



5.4 Cek email rasmi UiTM anda untuk status semakan dan kelulusan tuntutan anda.Selepas lengkap
      column tersebut, klik "Cetak".Dokumen cetakan tersebut mestilah terus dihantar
      bersama-sama Senarai Kehadiran Pelajar Asal ke Bahagian Bendahari



5.5 Pastikan Senarai Kehadiran Pelajar yang Asal dicop nama &ditandatangai oleh Pensyarah serta
      KPP / Koordinator Kursus. Senarai Kehadiran Pelajar mestilah dikepilkan bersama-sama cetakan
      tuntutan tersebut sebelum dihantar ke Bendahari.
(senarai kehadiran mesti dicetak berdasarkan sistem sims@sistem akademik seperti contoh di atas.Bagi pensyarah baru, permohonan sistem hendaklah dipohon di Bah. Hal Ehwal Akademik jika tiada akses.Rujuk contoh)



5.6 Pastikan dokumen yang telah lengkap dihantar mengikut tarikh yang DITETAPKAN mengikut
      Jadual Pembayaran dan Tarikh Akhir Terima Tuntutan yang dikeluarkan oleh Pejabat
      Bendahari bagi mengelakkan sebarang kelewatan bayaran.(rujuk jadual pembayaran tuntutan)